інформаційно-реєстраційна система Диспетчер курортів
Четвер, 28.03.2024, 19:51
ГоловнаМій профільВихід ПОДАРУНКИ НА НОВИЙ РІК ТА РІЗДВО  Ви увійшли як Гість | Група "Гости" | RSS

Електронна книга поселення
Інформаційно-реєстраційної
системи логістики " ДКЗ "
Для переходу клікніть на картинкуексклюзивний доступ безпосередньо до
дійсних електронних книг замовлення,
броні  та поселення  різноманітних об'єктів


ПОДАРУНКИ ДО НОВОГО РОКУ та на РІЗДВО ХРИСТОВЕ

Готельні послуги

Кожний з нас хоч би раз зупинявся в готелі, перебуваючи у відрядженні або на відпочинку, проте не усім відомий порядок надання готельних послуг. Ураховуючи, що діяльності готелів присвячено немало нормативно-правових актів, у цій статті розглянемо основні з них, щоб з’ясувати правові аспекти надання готельних послуг.

Ольга ХАМАЙДЮК, консультант з бухгалтерського обліку та оподаткування

  Документи статті

Закон про туризмЗакон України «Про туризм» від 15.09.95 р. № 324/95-ВР.

Правила № 19Правила користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг, затверджені наказом Державної туристичної адміністрації України від 16.03.2004 р. № 19.

Порядок № 297Порядок надання послуг з тимчасового розміщення (проживання), затверджений постановою КМУ від 15.03.2006 р. № 297.

Наказ № 230 наказ Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики «Про затвердження форм документів первинного обліку та Інструкції про порядок ведення документообігу при наданні готельних послуг у ДП «Укркомунобслуговування» від 13.10.2000 р. № 230.

Виконавцями готельних послуг є готелі, готельні об’єднання, мотелі, кемпінги, туристичні бази та туристичні комплекси, пансіонати тощо, незалежно від форм власності (далі — готелі). Споживачами готельних послуг є громадяни, що проживають в готелі або мають намір ними скористатися (до них належать як приватні особи, так і працівники юридичних осіб).

Готельна послуга — це дії (операції) підприємства з розміщення споживача шляхом надання номера або місця тимчасового проживання в готелі, а також інша діяльність, пов’язана з розміщенням та тимчасовим проживанням.

Готельна послуга складається з основних та додаткових послуг, які надаються під час розміщення та проживання (п. 1.3 Правил № 19).

Так, до основних послуг належать послуги готелю, що включаються до ціни номера (місця) і надаються споживачу згідно з укладеним договором. Це можуть бути послуги: надання номера (місця) для тимчасового проживання; видача та заміна постільної білизни; надання рушників та засобів особистої гігієни; харчування тощо.

Додаткові послуги — обсяг послуг, що не належать до основних послуг готелю, замовляються та сплачуються споживачем додатково за окремим договором. А саме послуги: стоянки авто; хімчистки, прання, прасування особистих речей клієнта; перукарні, сауни, басейну, солярію; Інтернету; бару, більярду; бронювання авіа- та залізничних квитків тощо.

Це не повний перелік послуг, які може надавати готель. Залежно від категорії готелю («зірковості») їх може бути більше, та розподіл їх може бути здійснений по-іншому.

«Зірковість» готелю визначається залежно від рівня якості обслуговування та позначається символом «*» (зірка). При цьому чим більша кількість «зірок», тим вище рівень обслуговування в готелі. Згідно з Правилами обов’язкової сертифікації готельних послуг, затвердженими наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 27.01.99 р. № 37, сьогодні в Україні готелі класифікуються за п’ятьма категоріями (від однієї до п’яти «зірок»), а мотелі — за чотирма (від однієї до чотирьох «зірок»).

Укладення договору про надання готельних послуг

Взаємовідносини між виконавцями та споживачами готельних послуг базуються на договорі про надання готельних послуг. Такий договір може бути укладений як у письмовій формі, так і в усній.

Згідно п. 3.6 Правил № 19 договір про надання основних готельних послуг споживачу вважається укладеним після того, як буде оформлено документи на проживання (заповнено анкети, проведено реєстрацію). Підтвердженням того, що договір укладено — є розрахункова квитанція або інший розрахунковий документ, що підтверджує укладення договору. У випадку бронювання номера договір вважається укладеним тільки в разі письмового акцепту готелем направленої йому заявки на бронювання та досягнення сторонами згоди в обумовленій формі щодо всіх істотних умов (п. 3.1 Правил № 19).

Варто зазначити, що до укладення договору про надання готельних послуг готель зобов’язаний надати всю необхідну та достовірну інформацію про послуги з готельного обслуговування, їх види та особливості, про порядок оплати послуг та іншу інформацію, що пов’язана з договором та внутрішніми правилами готелю. Готель повинен мати внутрішні правила проживання у готелі, які не повинні суперечити Правилам № 19, а також Книгу відгуків та пропозицій (п. 1.12 Правил № 19).

Також з метою доведення до споживачів інформації про якість готельних послуг згідно з п. 2.2 Правил № 19 у приміщенні, де оформляються документи на проживання в готелі, повинно бути розміщено: перелік нормативних документів, відповідно до яких надаються готельні послуги; Правила № 19; свідоцтво про присвоєння готелю відповідної категорії (якщо вона присвоєна); копію сертифіката на послуги, що підлягають обов’язковій сертифікації; копію ліцензії, якщо такий вид діяльності підлягає ліцензуванню; ціну номера (місця в номері); перелік основних послуг, що входять у ціну номера (місця в номері); перелік і ціну додаткових послуг, що надаються за окрему плату; відомості про форму та порядок оплати послуг; перелік категорій осіб, що мають право на отримання пільг, а також перелік пільг, що надаються при наданні послуг відповідно до законодавства; відомості про роботу закладів (підприємств) громадського харчування, торгівлі, зв’язку, побутового обслуговування та інших, що розташовані в готелі. У разі їх відсутності — дані про місцезнаходження та режим роботи найближчих до готелю підприємств харчування, зв’язку та побутового обслуговування; відомості про органи, що здійснюють захист прав споживачів. Крім того, у кожному номері готелю повинні бути внутрішні правила проживання в готелі, правила протипожежної безпеки та інструкції щодо дій в екстремальних умовах, перелік додаткових послуг та прейскурант цін на них, відомості про роботу закладів (підприємств) громадського харчування, торгівлі, зв’язку, побутового обслуговування та інших, що розміщені в готелі, внутрішній телефонний довідник (п. 2.3 Правил № 19).

Таким чином, оформлення споживачем документів на проживання означає його згоду з умовами договору, нормами Правил № 19, Порядку № 297 та з внутрішніми правилами готелю.

Ліцензування та сертифікація готельних послуг

Готельні послуги належать до категорії туристичних послуг, оскільки всі готелі надають послуги з розміщення туристів (осіб, які подорожують країною або перебувають на її території транзитом), які ст. 1 та ст. 5 Закону про туризм віднесено до туристичних. При цьому діяльність готелів з надання готельних послуг не відноситься до туроператорської та турагентської, які згідно з п. 50 ст. 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 р. № 1775-ІІІ та ст. 17 Закону про туризм підлягають ліцензуванню. Отже, для надання готельних послуг готелю не потрібно отримувати ліцензію.

В Україні готельні послуги та послуги харчування, що надаються суб’єктами туристичної діяльності, підлягають обов’язковій сертифікації (п. 30 Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28). Документом, який підтверджує відповідність таких послуг установленим нормам та стандартам, є сертифікат відповідності. При цьому крім сертифікату на готельні послуги, який повинен мати готель, усі заклади громадського харчування готелів (ресторани, кафе, бари тощо) повинні окремо сертифікувати свої послуги.

Документальне оформлення готельних послуг

Раніше документообіг готелів базувався на основі Правил користування готелями та надання готельних послуг в Україні, затверджених спільним наказом Державного комітету України по житлово-комунальному господарству і Державного комітету України по туризму від 10.09.96 № 77/44, однак вони втратили чинність (наказ Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства, Державної туристичної адміністрації України від 16.03.2004 р. № 50/18).

Натомість зразки нових форм документів первинного обліку готельних послуг не затверджено, хоча у п. 12 Порядку № 297 є вказівка, що це має зробити Міністерство культури та туризму. При цьому на сьогодні чинний наказ № 230, яким затверджено форми документів первинного обліку та Інструкцію про порядок ведення документообігу при наданні готельних послуг у ДП «Укркомунобслуговування», пунктом 2 якого затверджено форми документів первинного обігу та Інструкцію про порядок ведення документообігу при наданні готельних послуг у ДП «Укркомунобслуговування» рекомендовані для застосування готельними підприємствами України незалежно від підпорядкування та форми власності.

Так, оформлення проживання в готелі громадянина України починається із заповнення ним анкети проживаючого (ф. № 1-г), куди вносяться дані його паспорта або іншого документа, що засвідчує особу (військового квитка, прав водія тощо). Іноземні громадяни та особи без громадянства поселяються в готель у разі пред’явлення національних паспортів іноземців або інших документів, що засвідчують особу, заповнюючи при цьому реєстраційну картку (ф. № 2-г) двома мовами: українською та англійською.

Після оформлення анкети проживаючого та оплати готельного номера громадянину видається візитна картка (ф. № 3-г) готелю, яка заповнюється портьє (адміністратором) готелю на підставі анкети проживаючого чи реєстраційної картки та дає право на видачу постояльцю ключів від номера та обслуговування службами готелю.

Для оперативного обліку готельних послуг використовуються такі документи:

журнал обліку громадян, які проживають у готелі (ф. № 5-г), застосовується для обліку усіх осіб, що проживають у готелі;

журнал обліку іноземців, які проживають у готелі (ф. № 6-г), — заповнюється адміністратором на підставі реєстраційних карток (ф. № 2-г), паспортів та віз та ведеться за формою, затвердженою МВС України;

відомість обліку руху номерів у готелі
(ф. № 9-г)
— ведеться щоденно черговим адміністратором станом на 9.00 годин для обліку вільних та зайнятих номерів готелю, а також для обліку проведення ремонтних робіт у номерах;

журнал обліку проживаючих на поверсі (ф. № 10-г) — заповнюється щоденно черговим поверху та містить відомості, необхідні покоївкам для проведення прибиральних робіт.

Порядок оплати готельних послуг

Розрахунки з постояльцями за отримані ними основні та додаткові готельні послуги оформляється рахунком (ф. № 4-г), який використовується при будь-якій формі обробки документа (електронній, ручній) та при будь-якому виді розрахунку (готівковому, безготівковому).

Оплата готельних послуг може проводитися як у день поселення громадянина, так і в останній день його проживання в готелі. Загалом термін, форма та розмір оплати проживання встановлюються адміністрацією готелю.

Оплачуючи рахунок (ф. № 4-г), постоялець знайомиться з переліком основних та додаткових послуг готелю, наданих йому за звітний період, суму податків на ці послуги. Загальна сума до сплати розшифровується щодобовими розрахунками згідно з переліком фактично отриманих послуг разом із сумами ПДВ та курортного збору. У рахунку сума до сплати з ПДВ вписується в гривнях. Після оплати перший примірник рахунку (ф. № 4-г) видається проживаючому, другий — здається до бухгалтерії.

На підставі рахунків за звітний період (найчастіше — за день) касиром або портьє, виконуючим розрахунки, складається касовий звіт (ф. № 8-г), який складається в одному примірнику та містить перелік послуг готелю, наданих проживаючим за звітний період. Щоденно до бухгалтерії готелю здаються: належно оформлений касовий звіт (ф. № 8-г), другі примірники рахунків (ф. № 4-г), контрольна касова стрічка ЕККА та в разі механізованого розрахунку — контрольна стрічка терміналу кредитних карток.

Може виникнути ситуація, коли постоялець відмовляється від замовлених готельних послуг або передчасно покидає готель, отже, йому необхідно повернути надлишкову оплачену ним суму. Така процедура повернення передбачена розділом 3 наказу № 230:

1) адміністратор отримує від проживаючого попередні розрахункові документи;

2) проживаючий подає «Заяву про повернення невикористаних коштів» на ім’я керівництва готелю у довільній формі, яка є офіційною підставою для повернення коштів;

3) касир (портьє, виконуючий розрахунки) повертає при пред’явленні паспорта або іншого документа, що засвідчує особу, проживаючому кошти в сумі невикористаного авансу, на підставі розрахунково-касового ордеру;

4) проживаючий готелю отримує розрахункові документи за фактично отримані послуги з відміткою про повернення невикористаного авансу.

Послуги бронювання готельних номерів

Однією зі складових готельних послуг є послуга бронювання готельних номерів. Так, згідно з Правилами № 19, бронювання — це процес замовлення замовником готелю основних і/або додаткових послуг у певному обсязі, з метою використання послуг в обумовлені терміни конкретним споживачем або групою споживачів.

Номери в готелі можна бронювати шляхом укладення двостороннього письмового договору або шляхом подання готелю заявки на бронювання за допомогою поштового, телефонного або іншого зв’язку (Інтернету, факсу). У разі подання готелю заявки на бронювання договір вважається укладеним тільки після письмового підтвердження (факсом, поштою або через Інтернет) готелем бронювання номера.

На підставі заявок на бронювання (телеграм, телефонних дзвінків, листів тощо) адміністратором готелю заповнюється Журнал реєстрації заявок на бронювання номерів (ф. № 7-г).

Послуга бронювання може бути платною. Залежно від категорії готелю послугу бронювання може бути включено до основних послуг готелю (з оплатою при остаточному розрахунку або взагалі без оплати) або до додаткових послуг.

При бронюванні номера (місця) готель може запросити передплату за надання готельних послуг, яка враховується в оплату готельних послуг при остаточному розрахунку, якщо інше не обумовлено укладеним договором (п. 3.2 Правил № 19). У разі відмови споживача оплатити броню, його розміщення у готелі проводиться у порядку загальної черги.

У разі відмови замовником готельних послуг від бронювання номера, готелю надсилається заявка на анулювання бронювання.

Послуги харчування

Заклади ресторанного господарства при готелях (кафе, ресторани, бари) у своїй діяльності мають дотримуватися вимог Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 р. № 219, а їх послуги підлягають обов’язкової сертифікації відповідно до вимог Правил обов’язкової сертифікації послуг харчування, затверджених наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 27 січня 1999 року № 37. Крім цього, якщо заклад ресторанного господарства планує самостійно готувати фірмові страви, кулінарні та борошняні кондитерські вироби, то він має виконувати вимоги Порядку розробки та затвердження технологічної документації на фірмові страви, кулінарні та борошняні кондитерські вироби на підприємствах громадського харчування, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 25.09.2000 р. № 210.

Послуга харчування відноситься до основних послуг готелю та може включати сніданок, обід, вечерю (за домовленістю), хоча доставка в номер сніданку, обіду, вечері, чаю або кави у окремо погоджений час є додатковою послугою.

Страви в закладах ресторанного господарства готелю відпускаються споживачам (постояльцям) за умови наявності касових чеків, жетонів, талонів-абонементів, що підтверджують оплату. Їх видає адміністратор готелю при оформленні постояльця на проживання. За одним касовим чеком (талоном, абонементом) можна відпустити декілька страв («комплексних» обідів).

Про аспекти бухгалтерського та податкового обліку готельних послуг читайте в одному з наступних номерів.

Матеріали взято тут

Мова сайту
(Синхронний переклад)

Пошук

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ініші сайти систем

Додатково пропонуємо

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Яндекс.Метрика
 HotLogALPHA-counter TOP100Экстремальный портал VVV.RU bigmir TOP100META - Україна. Українська пошукова система
Copyright ДКЗ ©  2000-2024 Сайт управляється системою uCoz